شمالبرگ ShomalBarg.ir

همه دانش آموزان به فضای شاد دسترسی دارند؟

همه دانش آموزان به فضای شاد دسترسی دارند؟

شمال برگ: مازندران شبكه اجتماعی دانش آموزی (شاد) همانطور كه از نامش مشخص است شبكه ای شاد بنظر می رسد اما در بین شادی خود بعضی از دانش آموزان و خانواده های آنها را به دلیلهای مختلفی درگیر كرده چونكه این شبكه فقط با گوشی هوشمند قابل متصل شدن است.


از سویی با شیوع ویروس کرونا ویروس و تعطیلی کسب و کارها برخی خانواده های دانش آموزان حتی توان خرید گوشی هوشمند برای بچه های خودرا ندارند بدین سبب با توجه به این که چند ماهی به انتها سال تحصیلی نمانده برخی از خانواده ها دغدغه این امر را دارند که آینده تحصیلی فرزندانشان چه خواهد شد یا فرزندانشان امتحانات اختتام ترم را چگونه سپری خواهند کرد.
برخی معتقدند ممکنست آموزش مدارس به سمتی پیش برود که مشکل کم سوادی در کشور ایجاد شود که این امر تبعات سنگینی خواهد داشت و لازم است مسئولان هرچه سریع تر به این اقدام رسیدگی کنند تا هیچ یک از دانش آموزان این مرز و بوم لطمه نبینند.
از طرف دیگر در کنارش هستند دانش آموزانی که دسترسی به تلفن های هوشمند و اینترنت داشته و در فضای مجازی و به صورت آنلاین با معلمان در ارتباط هستند و از ظرفیت حداکثری برای یادگیری استفاده می نمایند.
اما برخورداری تمامی دانش آموزان از کلاس درسی مجازی یا "اپیکیشن شاد" در امتداد آموزش صحیح و با برنامه ریزی ضرورتی بوده که آموزش و پرورش باید به آن اهمیت دهد.
نمی توانم برای فرزندم گوشی هوشمند بخرم
یکی از والدین دانش آموز مازندرانی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه من یک کارگر روز مزد هستم، اظهار داشت: با توجه به این که شیوع بیماری کرونا ما را خانه نشین کرده توان خرید گوشی هوشمند برای فرزندم را ندارم.
وی با اعلان اینکه شبکه شاد تبعیضی را بین دانش آموزان فقیر و غنی جامعه به وجود آورده است، اظهار نمود: این شبکه برای دانش آموزان به خوبی برنامه ریزی نشده است.
این پدر مازندرانی اشاره کرد: در چند روز اخیر مدیر مدرسه فرزندم با من تماس گرفته و گفته اگر برنامه شاد را نصب نکنید به بچه شما مدرک نمی دهیم در صورتیکه الان با این شرایط یک گوشی هوشمند دست دوم حدود یک میلیون تومان می شود چطور بتوانم تهیه کنم؟.
وی اشاره کرد: وقتی غروب از سرکار به منزل می آیم با همان خستگی به آموزش درس غیرعلوم پایه بچه هایم می پردازم تا آنها از درس خود عقب نیفتند اما با این وجود نمی توانم دروس علوم پایه را به خوبی به آنها آموزش دهم چونکه این درس ها حتما نیاز به یک معلم دارد.
او می گوید: بیشتر دانش آموزان ابتدایی به بهترین حالت ممکن درس های خودرا در کلاس یاد می گیرند اما نمی توانند در منزل آنچه که مورد قبول ما باشد بیاموزند چونکه در منزل فکرش درگیر است.
این پدر مازندرانی اظهار داشت: مسئولین حداقل کاری که می توانند انجام دهند این است در این شرایط تنها یک روز در هفته را برای تدریس دروس علوم پایه اختصاص دهند و دانش آموزان با رعایت فاصله اجتماعی به درس خود برسند که هم خانواده ها و هم دانش آموزان از حالت غمگینی و افسردگی آزاد شوند و یک فضایی شاد برای دانش آموزان فراهم گردد.
او در آخر تصریح کرد: با توجه به این که چند ماهی تا آخر سال تحصیلی نمانده لازم است مسئولین یک تصمیم جدی در این زمینه بگیرند که صدمه ای به نظام آموزشی کشور وارد نشود.
یک زمان معین برای تدریس در شبکه شاد تعیین شود
یک معلم مازندرانی با اشاره به اینکه یک زمان معین برای تدریس در شبکه شاد باید تعیین شود، اظهار داشت: شبکه های مجازی که این روزها در کشور ما شکل گرفته کاربرد زیادی ندارند.
علی رمضان پور در گفت و گو با ایسنا درباب مشکلات شبکه شاد اظهار نمود: یادگیری در کلاس ۴۰ نفره بهتر از سامانه شاد بوده است.
وی اشاره کرد: شبکه اجتماعی دانش آموزی که این روزها در کشور ما شکل گرفته کاربرد کمی دارند. در مواردی معلم مطلب درسی مربوطه را از آپارات یا سایتی دانلود و آنرا برای دانش آموزان در این شبکه ارسال می کند که ممکنست بعضی از آن مطالب درسی برای سال های گذشته بوده که درکتاب دانش آموز حذف گردیده است.
این معلم مازندرانی با اشاره به اینکه هنوز بعضی از دانش آموزان در این شبکه به دلیلهای مختلفی اضافه نشدند، اظهار داشت: در کلاسم دانش آموزانی هستند که به اینترنت دسترسی ندارند و حتی گوشی هوشمند در اختیارشان نیست که بخواهند در کلاس مجازی شرکت نمایند.
رمضان پور اظهار داشت: این شبکه به تجدیدنظرهایی نیاز دارد تا بتواند با نتایج مثبتی همراه شود.
وی اشاره کرد: اگر در کشورهای پیشرفته مشاهده می شود که دانش آموزان در کلاس های مجازی شرکت می کنند سیستم آموزشی آنها یک تبلت آموزشی و بسته های اینترنتی را در اختیارشان قرار داده است.
این معلم مازندرانی افزود: در این شرایط واقعا خانواده هایی هستند که فقط کار می کنند که شکم خانواده خودرا سیر نگه دارند و آبروی خودرا در مقابل دیگران حفظ کنند و حتی توان خرید گوشی هوشمند را برای فرزندانشان ندارند.
رمضان پور در آخر تصریح کرد: اگر دانش آموزان در این برهه از زمان با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی در مدرسه حضور یابند بنظر می رسد کاربردش بیشتر از شبکه شاد خواهد بود.




منبع:

1399/02/10
20:00:27
5.0 / 5
3072
تگهای خبر: خرید , دانلود , زمین , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg