شمالبرگ ShomalBarg.ir

مركز جراحی محدود ناوگان شمال در انزلی راه اندازی شد

مركز جراحی محدود ناوگان شمال در انزلی راه اندازی شد

به گزارش شمال برگ از گیلان مركز جراحی محدود امام رضا (ع) ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی در بندر انزلی با اعتباری ۲۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.


امیرحسین قهرمانی رئیس اداره مهندسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز در آیین افتتاح مركز جراحی محدود امام رضا (ع) ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی در بندر انزلی با اشاره به اینكه این مركز قابلیت ارتقا به بیمارستان ۳۲ تختخوابی را دارد، اظهار نمود: قرار داد راه اندازی این درمانگاه در اواخر سال ۹۱ منعقد و عملیات اجرایی آن سال ۹۲ شروع شد كه با عنایت به شرایط آب و هوایی منطقه سازه بتنی و به روز در راه اندازی این مركز مورد استفاده قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینكه این درمانگاه در مساحتی به متراژ ۳۶۰۰ متر و محوطه سازی ۲۰۰۰ متر مربعی به بهره برداری رسید، اضافه كرد: برای ساخت این مركز ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
رئیس اداره مهندسی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تاكید بر اینكه این بنا بر مبنای آخرین استانداردهای به روز راه اندازی شده، اظهار داشت: بخش های كه در این مركز پیشبینی شده شامل اورژانس، كلینیك های تخصصی، درمانگاه و بستری، جراحی محدود، خدمات تشخیصی آزمایشگاه و رادیولوژی هستند.

خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران بر كسی پوشیده نیست
امیر دریادار عبدالوهاب طاهری فرماندهی ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، هم در این آیین اظهار نمود: خدمات ارتش جمهوری اسلامی ایران بر كسی پوشیده نیست و با عنایت به ضرورت جدی از روزهای اولیه شیوع بیماری كرونا ارتش دراین زمینه حضور یافت كه اقداماتی را انجام دهیم تا برای كنترل این بیماری حائز اهمیت باشد.
وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته از جانب مسؤلان ارتش جمهوری اسلامی و امیر دریادار سیاری اضافه كرد: بنای پروژه مركز جراحی محدود امام رضا (ع) ناوگان شمال و منطقه چهارم نیروی دریایی برای خدمت رسانی به شهروندان انزلی از سال ۹۱ شروع شد.

مراكز درمانی ارتش باید قابلیت توان خدمات رسانی در مواقع بحرانی را داشته باشد
امیر دریاداردوم پزشك محسن مرادی نیا هم در آیین افتتاح این مركز عنوان كرد: این مركز با ۱۲۹ شغل سازمانی و ۹۱ كادر درمانی رسمی، وظیفه و قراردادی مشغول انجام وظیفه است كه با ارتقای این مركز از درمانگاه به مركز جراحی محدود طی دو ماه گذشته ۱۸ نفر افزایش كادر تخصصی را داشتیم.
رئیس اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینكه این مركز در سه طبقه بنا شده اضافه كرد: طبقه همكف شامل اورژانس، شش تخت تحت نظر و یك تخت ایزوله، اتاق عمل، جراحی، اتاق ویزیت پزشك، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و همینطور واحد ترخیص و پذیرش است.
مرادی نیا افزود: با توجه به این كه مراكز درمانی ارتش باید قابلیت توان خدمات رسانی در مواقع بحرانی را داشته باشد مركز جراحی محدود امام رضا (ع) بندر انزلی آمادگی تبدیل شدن به بیمارستان ۳۲ تختخوابی را خواهد داشت كه درخواست خویش را اعلام كردیم و در صورت موافقت وزارت بهداشت این كار بزودی انجام می شود.
مرادی نیا با اعلان اینكه درمانگاه های تخصصی این مركز هم اكنون آماده عرضه خدمت هستند اضافه كرد: این خدمات شامل درمانگاه های قلب و عروق، چشم پزشكی، گوش، حلق و بینی، ارتوپدی، جراحی عمومی، مغز و اعصاب، زنان و زایمان، اطفال، داخلی، اورولوژی، رادیولوژی و سونوگرافی است و در فاز دوم هم جراحی خدمات، جراحی زنان و چشم در این مركز عرضه خواهد شد.



1399/02/04
13:41:34
5.0 / 5
3731
تگهای خبر: استاندارد , بندر انزلی , خدمات , دریا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۴
شمال برگ shomalbarg