شمال برگ ShomalBarg.ir

راه اندازی نخستین تراموای كشور در رشت

راه اندازی نخستین تراموای كشور در رشت

به گزارش شمال برگ مدیر كل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها آخرین وضعیت تراموای رشت را شرح داد.



حسین رجب صلاحی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینكه رشت نخستین شهر كشور است كه تراموا در آن راه اندازی می شود، اظهار نمود: سازمان شهرداری ها با حساسیت بیشتری فرآیند انتخاب مشاور و انجام مطالعات این پروژه را در نظر دارد و برپایه آن مشاور بهرو بعد از انجام مناقصه بعنوان مشاور طرح انتخاب گردید كه در حال اجرای طرح مطالعاتی تراموا است.

مدیركل دفتر حمل ونقل ریلی درون شهری سازمان شهرداری ها با اشاره به اینكه مشاور پروژه چندماهی است فعالیتش را شروع كرده و این پروژه در حال مطالعه اولیه است، اظهار داشت: جلسات متعددی با مدیران استانی و شهری رشت برگزار گردید كه برپایه اطلاعات اولیه اجرای این پروژه حدودا 250 میلیون یورو هزینه دارد.

وی افزود: طول مسیر مطالعه شده در شهر رشت برای اجرای خطوط مترو 16كیلومتر به صورت رفت و برگشت است كه در صورت اجرای آن حجم زیادی از ترافیك شهری كاسته می شود.

رجب صلاحی در انتها اظهار نمود: بر مبنای قانون پشتیبانی از سامانه حمل ونقل ریلی دولت 50 درصد هزینه های مترو در شهرها را تقبل و از طرق مختلف به شهرها كمك می نماید. بر همین مبنا به شهرداری رشت پیشنهاد داده شده كه بحث تامین واگن تراموا را با استفاده از قانونی و از محل اعتبارات دولتی پیگیری كند تا بتوان نسبت به اجرای عملیات عمرانی و تامین برخی تجهیزات شهری مورد نیاز این پروژه در اسرع وقت امیدوار بود.




1397/09/22
13:51:02
5.0 / 5
4523
تگهای خبر: تجهیزات , رشت , شهرداری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg