شمالبرگ ShomalBarg.ir
كارشناس هواشناسی گیلان خبر داد

بارش برف و باران در گیلان

بارش برف و باران در گیلان

به گزارش شمال برگ ایسنا/گیلان كارشناس هواشناسی گیلان از نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان آگاهی داد و اظهار داشت: انتظار داریم كاهش پنج تا 15 درجه سانتی گرادی دمای هوا اتفاق بیفتد و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف داشته باشیم.


مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به ویژگی های سامانه جوی حاكم بر منطقه، اظهار نمود: از پس از ظهر امروز با نفوذ تدریجی سامانه سرد و بارشی و همراهی آن با ناپایداری تراز میانی جو، شرایط برای بارندگی و وزش باد گاهی شدید، مهیاست.
وی با اشاره به اینكه سامانه بارشی مذكور تا دوشنبه در استان فعال است، اضافه كرد: انتظار داریم كاهش پنج تا ۱۵ درجه سانتی گرادی دمای هوا اتفاق بیفتد و در ارتفاعات و دامنه ها بارش برف داشته باشیم.
كارشناس هواشناسی گیلان از آبگرفتگی، احتمال بالا آمدن آب رودخانه ها و مسیل ها و مه آلود بودن هوا طی امشب و فردا آگاهی داد و اشاره كرد: برف در نواحی كوهستانی سبب لغزندگی جاده ها و اختلال در تردد محورهای كوهستانی خواهد شد.
غلامی آسمان گیلان طی امروز را كمی تا نیمه ابری به تدریج افزایش ابر، بارندگی و وزش باد پیش بینی كرد و اظهار داشت: امروز بیشینه و كمینه دمای هوای رشت به ترتیب ۱۲ و شش درجه سانتی گراد است.
وی با اشاره به اینكه فردا آسمان ابری و مه آلود همراه با بارندگی، كاهش دما و وزش باد خواهد بود، تصریح كرد: از اواخر وقت فردا كاهش ناپایداری اتفاق می افتد و برای روز سه شنبه انتظار افزایش نسبی دما داریم.




منبع:

1398/12/11
13:51:56
5.0 / 5
3695
تگهای خبر: رشت , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg