شمالبرگ ShomalBarg.ir
مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان:

1843 روستای گیلان دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم است

1843 روستای گیلان دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم است

به گزارش شمال برگ ایسنا/گیلان مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اظهار داشت: الان از ۲۹۰۵ روستای استان ۲۴۷۹ روستا دارای تلفن خانگی و ۱۸۴۳ روستا دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم است.


فرزاد توكلی در گفت و گویی اظهار داشت: رشد و توسعه شاخصهای ارتباطی، زیرساخت های فناوری اطلاعات و توسعه اشتغال از دغدغه های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.
فرزاد توكلی در جمع خبرنگاران با اشاره به عملكرد حوزه فناوری اطلاعات، اظهار نمود: تلاش های خوبی در سال های اخیر انجام شده و با عنایت به رشد زیرساخت های فناوری اطلاعات در استان، الان بستر مناسبی برای ایجاد اشتغال و تولید محتوا در فضای مجازی آماده است.
مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با استناد به تاكید مقام معظم رهبری بر استفاده تمام ظرفیت دستگاه ها برای تقویت نظام، اضافه كرد: تأمین زیرساخت های ارتباطی تا دور افتاده ترین نقاط كشور و تعامل مطلوب بین دستگاه های حوزه ارتباطات استان و پشتیبانی از تولید كنندگان محتوا در این راستا باعث رشد و توسعه اشتغال در كشور خواهد شد.
توكلی با اشاره به شاخص های عملكردی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، خاطرنشان كرد: هم اكنون زیرساخت های مناسبی همچون ۸۹۵ كیلومتر شبكه فیبر نوری، ظرفیت انتقال شبكه به میزان ۶۰۵ گیگابیت بر ثانیه و پهنای باند ورودی ۴۸۰ گیگابیت بر ثانیه در دسترس استان بوده و باید از این ظرفیت ها برای توسعه و ایجاد اشتغال بهره مند شد.
وی اظهار داشت: الان گیلان با ضریب نفوذ ۱۵۰ درصدی در تلفن همراه حائز رتبه پنجم، ضریب نفوذ ۴۱ درصدی و رتبه ششم در تلفن ثابت و ضریب نفوذ ۹۰ درصدی در اینترنت و رتبه ششم در كشور بوده كه با عنایت به رشد مناسب این شاخص ها نسبت به سال های گذشته برای ارتقاء جایگاه استان در كشور اهتمام بیشتری را می طلبد.
مدیركل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان با عنایت به نقش دستگاه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به خصوص اپراتورهای تلفن همراه در ارتقای زیرساخت ها و عرضه سرویس های حوزه ICT در استان، بیان نمود: هم اكنون اپراتور همراه اول با ۸۱ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه و اپراتور ایرانسل با ۶۴ درصد ضریب نفوذ تلفن همراه، جایگاه مناسبی را به خود اختصاص داده و نیازمند توجه بیشتری هم می باشند.
توكلی با اشاره به اهتمام ویژه وزارت ارتباطات در كاهش شكاف دیجیتالی بین شهر و روستا خاطرنشان كرد: الان از ۲۹۰۵ روستای استان ۲۴۷۹ روستا دارای تلفن خانگی و ۱۸۴۳ روستا دارای اینترنت پرسرعت نسل چهارم است.
وی تصریح كرد: رشد و توسعه شاخص های ارتباطی، زیرساخت های فناوری اطلاعات و توسعه اشتغال از دغدغه های اصلی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.



1398/11/29
14:51:52
5.0 / 5
4444
تگهای خبر: تولید , سرویس , فناوری , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg