شمالبرگ ShomalBarg.ir
كارشناس هواشناسی گیلان:

روند افزایش دمای گیلان تا جمعه ادامه دارد

روند افزایش دمای گیلان تا جمعه ادامه دارد

به گزارش شمال برگ ایسنا/گیلان كارشناس هواشناسی گیلان از افزایش چهار تا هشت درجه ای دمای هوا برای روزهای آینده آگاهی داد و اشاره كرد: روند افزایش دما در ارتفاعات و دامنه ها و جلگه مركز و شرق استان تا جمعه ادامه دارد.


مازیار غلامی در گفت وگو با ایسنا، از نفوذ جریانات جنوبی به منطقه آگاهی داد و اظهار نمود: امروز دیلمان، جیرنده و ماسوله به ترتیب با هفت، سه و دو درجه سانتی گراد زیر صفر سردترین نقاط استان بودند و دمای هوای رشت در گرم ترین ساعت به ۱۴ درجه سانتی گراد رسید.
وی با اشاره به اینكه نفوذ جریانات جنوبی به گیلان وزش باد گرم را به دنبال دارد، اشاره كرد: طی امشب و فردا غالبا جریانات پایدار از منطقه عبور می كند.
كارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به وزش باد در ارتفاعات و دامنه ها، اظهار داشت: فردا عبور یك جریان موقت ناپایدار از منطقه سبب افزایش ابر و مه صبحگاهی در مناطق جلگه ای می شود، اما در ارتفاعات و دامنه ها جریانات جنوبی است.
غلامی از افزایش چهار تا هشت درجه ای دمای هوا برای روزهای آینده آگاهی داد و اشاره كرد: برای روزهای پنجشنبه و جمعه انتظار داریم نفوذ جریانات جنوبی به شكل وزش شدید باد گرم و كاهش ابر باشد و روند افزایش دما در ارتفاعات و دامنه ها و جلگه مركز و شرق استان ادامه خواهد داشت.
وی ارتفاع موج دریای خزر طی فردا را بین ۱۰ تا ۵۰ سانتیمتر دانست و متذكر شد: از جمعه عصر شاهد ورود سامانه سرد و بارشی به گیلان خواهیم بود كه بارش باران به همراه دارد.




منبع:

1398/11/10
11:02:59
5.0 / 5
4358
تگهای خبر: دریا , رشت , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg