شمالبرگ ShomalBarg.ir
مدیر جهاد كشاورزی محمودآباد خبر داد

نقش كلیدی كمیته دهگردشی در پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در محمودآباد

نقش كلیدی كمیته دهگردشی در پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در محمودآباد

به گزارش شمال برگ ایسنا/مازندران مدیر جهاد كشاورزی محمودآباد از نقش كلیدی كمیته دهگردشی در پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان اطلاع داد.


احمد صادقی در گفتگو با ایسنا با اشاره به اهمیت حفظ زمین های كشاورزی در محمودآباد و پیشگیری از هر گونه تغییر كاربری غیرمجاز اظهار نمود: قانون حفظ كاربری اراضی كشاورزی از سال ۷۴ در كشور اجرایی شد و سازمان امور اراضی كشور برای پایش و برخورد با متخلفین تغییر كاربری یك دستگاه وانت دوكابین ریچ مجهز به چراغ گردان و آژیر در اختیار جهاد كشاورزی قرار داده است.
وی خاطرنشان كرد: با عنایت به وضعیت تغییر كاربری های غیر مجاز در اراضی زراعی شهرستان، سطح نظارت و حفاظت این مدیریت در حوزه دهگردشی جدی تر و تمام وقت شده و تلاشهای فراوانی در این راستا توسط پرسنل مدیریتی در زمینه جلوگیری از تغییر كاربری های غیر مجاز، اعاده به وضع سابق، اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ و اعلام جرم صورت گرفته است.
مدیر جهاد كشاورزی محمودآباد با یادآوری سامانه ۱۳۱ برای اطلاع هر گونه تغییر كاربری غیر مجاز اظهار داشت: پایش مردمی همچون همیاران محیط زیست می تواند بهترین كمك در شناسایی اقدامات غیر مجاز محسوب شود.
صادقی با اشاره به اینكه زمین بستر تولیدات كشاورزی و تامین مواد غذایی است كه باید در حفظ آن دقت شود، اضافه كرد: مالكین اراضی زراعی و باغی بایستی پیش از هر گونه تغییر كاربری زمین های خود، برای دریافت مشاوره و مجوزهای قانونی به این مدیریت و یا به مراكز جهاد كشاورزی تابعه رجوع و در غیر این صورت با هر گونه ساخت و ساز غیر مجاز در زمین های كشاورزی كه منابع تامین كننده امنیت غذایی جامعه را تهدید كند، طبق قانون برخورد خواهد شد.
وی عدم پایداری كاربری زمین های كشاورزی را نابودی بخش مهمی از اقتصاد جامعه دانست و افزود: تیم های دهگردشی به صورت منظم و مداوم برای كنترل تغییر كابری اراضی كشاورزی در شهرستان محمودآباد فعالیت می نمایند.



1398/10/07
20:35:17
5.0 / 5
4467
تگهای خبر: تولید , حفاظ , زمین , كشاورزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg