شمال برگ ShomalBarg.ir
در چهارمین روز؛

۴۰ داوطلب انتخابات مجلس در گیلان نام نویسی كرده اند

۴۰ داوطلب انتخابات مجلس در گیلان نام نویسی كرده اند

به گزارش شمال برگ ایسنا/گیلان در چهارمین روز از مهلت نام نویسی، 40 داوطلب انتخابات مجلس در گیلان ثبت نام نهایی كرده اند.


امروز همزمان با چهارمین روز ثبت نام از داوطلبان نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، در گیلان ۴۰ داوطلب نام نویسی نهایی كرده اند كه از مجموع این تعداد، ۳۵ نفر مرد و پنج نفر زن هستند.
ثبت نام در مراكز حوزه های انتخابیه در محل فرمانداری ها از ساعت ۸ تا ۱۸ انجام می شود و این پروسه تا ۱۶ آذرماه جاری ادامه دارد كه در صورت لزوم و حسب تشخیص وزیر كشور، پروسه ثبت نام در این روز، تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است.
به داوطلبان سفارش شده كه برای سهولت ثبت نام و اجتناب از هرگونه معطلی هنگام مراجعه، مدارك اعلام شده و لازم از قبیل كارت ملی، شناسنامه، عكس و مدرك تحصیلی كارشناسی ارشد یا معادل آنرا به همراه داشته باشند.
برای هر دوره نمایندگی جهت اعمال تبصره ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، یك مقطع تحصیلی مورد قبول است ضمن آنكه همه جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و رزمندگانی كه حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه دارند، از یك مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می شوند.
حدود ۲۵۶۰ شعبه برای ستاندن آرای مردم در ۱۶ شهرستان شامل ۱۱ شهرستان بعنوان مركز حوزه انتخابیه و پنج شهرستان فرعی پیش بینی شده كه در صورت تأیید در هیأت های احرایی، كار ستاندن آرای مردم در دوم اسفندماه را انجام می دهند.
استان گیلان با ۱۶ شهرستان، دارای ۱۱ حوزه انتخابیه و۱۳ كرسی نمایندگی در خانه ملت است. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، دوم اسفندماه امسال برگزار می گردد.


1398/09/14
21:13:42
5.0 / 5
4717
تگهای خبر: گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg