شمال برگ ShomalBarg.ir

مازندران، میزبان جشنواره سراسری دانشجویی و هنری ققنوس

مازندران، میزبان جشنواره سراسری دانشجویی و هنری ققنوس

شمال برگ: مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های مازندران از برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره سراسری دانشجویی و هنری ققنوس آگاهی داد و اظهار داشت: این جشنواره به میزبانی مازندران از 23 تا 25 آذر ماه امسال با حضور دانشجویان هنرمند از سراسر كشور و مسئولان سازمان بسیج مستضعفین، وزارت علوم و وزارت بهداشت برگزار می گردد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، سید امیر سادات كرمی در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینكه جشنواره هنری ققنوس هر سال به منظور معرفی آثار دانشجویان هنرمند و با رویكرد معرفی هنر اسلامی و انقلابی برگزار می شود، بیان كرد: این جشنواره تابحال دو دوره برگزار شده است كه اختتامیه سومین دوره آن در مازندران برگزار می شود.
وی ادامه داد: در این دوره، معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد و معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با جشنواره ققنوس برای شناسایی توانمندی های دانشجویان هنرمند بسیجی در سراسر كشور همكاری و همراهی دارند.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های مازندران در مورد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره ققنوس اظهار داشت: تا كنون نزدیك به 3 هزار اثر در ۱۴ رشته از برگزیدگان مرحله استانی هر دو دوره به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود كه سپس اتمام مرحله داوری در آبان ماه، اختتامیه اهدای جوایز همراه با چندین برنامه متنوع هنری و فرهنگی در مازندران برگزار می شود.
سادات كرمی در مورد برنامه های مراسم اختتامیه بیان كرد: با عنایت به برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال جشنواره ققنوس طی سه روز برگزار می شود كه جزئیات برنامه های در دستور كار متعاقبا با فرا رسیدن زمان برگزاری مراسم به رسانه ها اعلام میگردد.
وی با مهم برشمردن هنر و نقش آن در تعالی روحی و فكری انسان، اظهار نمود: هنر یكی از عرصه های مهم و مورد توجه بسیج دانشجویی است، از این رو برنامه های مهمی همچون جشنواره ققنوس را در دستور كار هر سال خود قرار داده است.
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های مازندران، ورود دانشجوبان به هنر را سبب تعالی آنها برشمرد و اظهار نمود: هنر باید در خدمت تعالی دینی انسان ها قرار گیرد، وقتی دین متعالی كننده انسان ها است، می توان از هنر اسلامی بعنوان ارتقادهنده روح و افكار انسانی یاد كرد.
ایشان سپس اشاره كرد: دانشجوی هنرمند انقلابی باید با هنر خود پدیده هایی مثل ایثار و فداكاری شهدای مدافع حرم را كه نسل های سوم انقلاب هستند به زیبایی با زبان هنرمندانه به مردم نشان دهد.
سادات كرمی با اشاره به اینكه هنر دینی و اسلامی باید معارف اسلام ناب را با هدف سعادت حقیقی انسان ها دنبال كند و درجامعه ماندگار سازد، اشاره كرد: هنر اگر در خدمت آرمان های الهی قرار گیرد، یقینا تعالی انسان ها و جامعه را به دنبال دارد متاسفانه امروز دنیای غرب از هنر بعنوان ابزار ترویج افكار غلط و استعماری در میان جوامع بهره می برد.




1397/08/26
17:58:47
5.0 / 5
4493
تگهای خبر: رشت , مازندران , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg