چرا جاده شوب كلا ی بندپی بابل مسدود شد؟

چرا جاده شوب كلا ی بندپی بابل مسدود شد؟

به گزارش شمال برگ جاده شوب كلای بندپی بابل طی یك سال گذشته به علت تعریض محور به پیمانكاران مربوطه سپرده شد تا عملیات اجرایی آن صورت گیرد اما توقف های كوتاه مدت در اجرای این پروژه منجر به بروز حوادثی همچون تصادفات و مرگ شده است كه در نهایت موجبات نارضایتی مردم را فراهم نمود.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، جمعه ۳ آبان ماه ۹۸ تصادف خودروی پراید در این محور منجر به فوت سرنشین جوان ۲۷ ساله آن شد و مردم منطقه از روز قبل مبادرت به بستن جاده كردند و تابحال وعده های مسئولین در بازگشایی جاده اثرگذار نبود و سبب بروز ترافیك سنگینی در این محور شده است.

ترافیك محور بندپی بابل سنگین است
علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران در گفتگو با ایسنا، در مورد مسدود شدن جاده بندپی بابل توسط مردم، اظهار نمود: از سال قبل اجرای عملیاتی تعریض جاده بندپی در دستور كار قرار گرفت و هم اكنون ترافیك در این محور به علت مسدود شدن عامل مردمی سنگین است.
وی خاطرنشان كرد: اعتراضات مردم به علت تصادف روز جمعه بوده است كه راهداری باید عملیات جدی تری را در جهت تسریع در اجرای پروژه به كار گیرد.

مكان تصادف روز جمعه ارتباطی به تعریض محور ندارد
عباسعلی نجفی مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران هم در گفتگو با ایسنا، تصریح كرد: مردم تحت تأثیر تصادف روز جمعه مبادرت به بستن این جاده كردند اما مكان تصادف ارتباطی به تعریض محور ندارد.
وی ادامه داد: این راه فرعی است و اختلاف سطح جاده پارسال مرتفع شده است و علت این تصادف هم خارج شدن خودرو از مسیر اصلی و رخ به رخ شدن دو خودرو بوده كه منجر به فوت یك نفر شد.
مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران خاطرنشان كرد: قرارداد این جاده به صورت مشخص با پیمانكاربسته شد و زمان آغاز و آخر این پروژه هم معین است.
نجفی خاطرنشان كرد: هم اكنون پیشرفت ۸۰ درصدی در اجرای عملیات تعریض محور را شاهد می باشیم اما مردم به زمان اجرای پروژه معترض هستند در حالیكه خواهان تعریض محور هم می باشند.

كمبود بودجه و مطالبات پیمانكار باعث وقفه در زمان اجرای طرح شد
یاسر ابراهیمی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل بابل هم در گفتگو با اظهار تاسف از حادثه شب گذشته اظهار نمود: این پروژه از سال قبل شروع شد و مدت زمان اجرایی آن دو سال بوده و پیشرفت خوبی هم دارد.
وی تصریح كرد: كمبود بودجه و مطالبات پیمانكار و همینطور اختلاف نظراتی كه با اداره كل و ناظر پروژه در اجرای آن وجود داشت، موجبات وقفه در اجرای طرح را فراهم نمود اما در سطح ملی و استانی بودجه لازم برای پیمانكار دیده شد ومشكلات هم مرتفع شده است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل بابل خاطرنشان كرد: اجرای این محور كه پارسال شروع شده بود، مشكل اختلاف سطح جاده داشت كه چندی قبل این مشكل مرتفع شد و هم اكنون آسفالت محور مانده است.
ابراهیمی با اشاره به اینكه مردم با بستن جاده در این مورد احساسی عمل كردند، اضافه كرد: پیمانكار این پروژه در حال انجام فعالیت بوده و با مسدود شدن جاده این روند اجرایی هم به تعویق افتاده است.
وی اظهار داشت: تمامی محورها در جهان چهار بانده است اما این جاده تنها لاین برگشت آن دو طرفه بوده و تعریض آن خواست مردم منطقه بود كه اعتبار برای آن در نظر گرفته شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل بابل با اشاره به اینكه هم اكنون بخشی از جاده تعریض آن انجام شده است اما بسته شدن توسط مردم ربطی به وضعیت فعلی جاده و تصادفات اتفاق افتاده ندارد، بیان كرد: علت تصادف ورود خودروی دیگر به لاین مخالف از روبرو بوده است.
ابراهیمی با اشاره به اینكه اجرای عملیاتی پروژه هیچ توقفی نداشته است، اظهار داشت: ۴۰ سال این جاده به همین صورت باقی مانده بود و با خواست مردم، هماهنگی نمایندگان و اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران این تعریض در حال انجام می باشد.
وی اظهار نمود: علایم رانندگی، هشدارها و رامبل های طولی جداكننده جاده ای در وسط و كنار جاده وجود دارد تا بعد از اتمام پروژه گاردریل نصب شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل بابل در پاسخ به اینكه اعتراضات مردم به علت توقف پروژه های اجرایی بود، خاطرنشان كرد: توقف این پروژه یك ماهه بود آن هم به علت آزمایشاتی كه بر سطح جاده برای كیفیت آسفالت باید صورت گیرد، صورت گرفت.
ابراهیمی تصریح كرد: طول این پروژه ۴ كیلومتر بوده كه پیشرفت ۸۰ درصدی داشته است.



1398/08/05
21:53:55
5.0 / 5
2124
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳