شناخت نیاز بازار عامل اصلی موفقیت در كسب و كارهای اینترنتی

شناخت نیاز بازار عامل اصلی موفقیت در كسب و كارهای اینترنتی

شمال برگ: مازندران در شرایطی كه شیوع ویروس كرونا برخی از مشاغل سنتی را تعطیل و نیمه تعطیل كرد، كسب و كارهای به روزتر توانستند در این شرایط خدمات خوبی ارائه بدهند اما نكته این است كه چگونه رونق این مشاغل در پساكرونا همچنان برای مردم فرهنگسازی شود.


عضو کمیسیون تخصصی آموزش، پژوهش و ترویج سازمان ملی کارآفرینی کشور اظهار داشت: در کسب و کارهای اینترنتی اگر جامعه هدف، نیاز بازار را نشناسد و تخصص خاصی در این عرصه نداشته باشد، با شکست مواجه می شود.
زهرا پویافر در گفت و گو با ایسنا اظهار نمود: کسب و کارهای الکترونیکی در ایام شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که شهروندان برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی کمتر به بازارهای فیزیکی مراجعه می کنند، با وجود سختی های تامین کالا در حال خدمت رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند.
وی با اشاره به اینکه امکان خرید کالا در فضای مجازی، آسودگی خاطر را برای مصرف کنندگان به ارمغان آورده است، اشاره کرد: در شرایط بیماری کرونا، کسب و کارهای الکترونیکی باید با دقت مضاعفی حقوق مصرف کنندگان را در تامین کالاهای در رابطه با بهداشت فردی رعایت نمایند.
عضو کمیسیون تخصصی آموزش، پژوهش و ترویج سازمان ملی کارآفرینی کشور اشاره کرد: کسب و کارهای الکترونیکی قاعدتا اگر منطبق بر اصول باشد نه فقط به چرخه اقتصاد کمک می نماید بلکه سبب سلامت و امنیت جسم و روان در شرایط بحران ناشی از کرونا می شود.
کسب و کارهای اینترنتی از هر فرصتی جهت معرفی خود باید بهره ببرند
پویافر با اشاره به اینکه کسب و کارهایی که بر بستر فناوری و با بهره مندی از تکنولوژی فعالیت دارند، حدودا در سال های اخیر در ایران رشد یافته اند، اظهار داشت: انتظار می رود باتوجه به جدید بودن این نوع کسب و کار برای مردم، تمرکز بیشتری بر فرهنگسازی، معرفی و چگونگی استفاده و بهره وری از این خدمات شود.
وی افزود: کسب و کارهای اینترنتی باید از مدلهای مختلف بازاریابی و فروش دیجیتال استفاده کنند که این نیازمند داشتن دانش تخصصی و مهارت است و در این بین نباید از جایگاه خلاقیت و نوآوری غافل شد.
عضو کمیسیون تخصصی آموزش، پژوهش و ترویج سازمان ملی کارآفرینی اضافه کرد: استارت آپ ها و کسب و کارهای نوپا احساسی تصمیم نگیرند و بدون دانش و مهارت تخصصی وارد این حوزه نشوند و حتما در این راه از تخصص و تجربیات افراد بهره ببرند.
پویافر تصریح کرد: بحران کرونا نگرش مردم نسبت به کسب و کارها را تغییر داد و در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولات جدی تری در حوزه کسب و کار خواهیم بود.




منبع:

1399/02/28
14:24:19
5.0 / 5
1166
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۱