شمالبرگ ShomalBarg.ir

طمع متخلفین برای تخریب تالاب چاف با رشوه و بیل میكانیكی

طمع متخلفین برای تخریب تالاب چاف با رشوه و بیل میكانیكی

به گزارش شمال برگ رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود اظهار داشت: متصرف تالاب با پرداخت رشوه در تله مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود گرفتار شد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، به نقل از اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لنگرود، امین نجات اظهار داشت: امروز فردی كه در محدوده تالاب چاف شهرستان لنگرود مبادرت به تصرف و تخریب منطقه تالابی كرده بود و قصد تطمیع مامورین یگان حفاظت محیط زیست بوسیله پرداخت رشوه داشت، به دام مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره افتاد.
وی ادامه داد: بعد از اعلام مامورین یگان حفاظت محیط زیست مستقر در پاسگاه محیط بانی چمخاله در خصوص پیشنهاد پرداخت رشوه از طرف متخلفین تصرف و تخریب اراضی تالاب چاف، ضمن هماهنگی با فرمانده پاسگاه محیط بانی چمخاله بستر مستندسازی برای به دام انداختن متخلفین آماده سازی شد و بعد از تكمیل مستندات تصویری از مراحل پرداخت رشوه، پرونده تكمیل شده در اختیار مقام قضایی قرار گرفت.
نجات اشاره كرد: مستند به ماده ۵۹۲ قانون مجازات اسلامی رشوه دهنده علاوه بر ضبط مال ناشی از ارتشاء به حبس از شش ماه تا سه سال و یا تا ۷۴ ضربه شلاق محكوم می شود.
ایشان سپس از مشاهده و برخورد با افرادی كه با بیل مكانیكی اقدام به تصرف، تخریب و تغییر كاربری قسمتی از تالاب كرده بودند، آگاهی داد و اظهار داشت: این متخلفین نیز با عنایت به جرم بودن فعل ارتكابی به مرجع قضایی عرضه شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست لنگرود افزود: به استناد ماده 690 قانون مجازات اسلامی علاوه بر تعقیب و مجازات متهمین، به دستور دادگاه باید رفع تصرف عدوانی یا رفع مزاحمت یا ممانعت از حق یا اعاده ی وضع به حال سابق به عمل آید.
وی اشاره كرد: این اداره باهرگونه تصرف و تخریب محیط زیست منطقه برخورد قاطع خواهدنمود.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، تالاب زیبای چاف در ارتفاع -25 متری سطح دریا منطقه ای تفریحی برای بیشتر گردشگران و طبیعت گردان است. مهم ترین پیشه مردم چاف ماهیگیری است.
برخی خانه های قدیمی این روستا همچنان به صورت سابق باقی مانده اند. نكته قابل توجه اینكه تالاب چاف منطقه شكار ممنوع می باشد.





منبع:

1398/06/08
11:06:45
5.0 / 5
4406
تگهای خبر: حفاظ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg