شمال برگ ShomalBarg.ir

افزایش سهم گیلان در خوداتكایی روغن خوراكی ایران

افزایش سهم گیلان در خوداتكایی روغن خوراكی ایران

شمال برگ: معاون تولیدات گیاهی جهاد كشاورزی گیلان اظهار داشت: كشاورزان گیلانی 10 روز برای كشت دانه روغنی كلزا زمان دارند.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، «لیلا بذركار» اظهار داشت: توسعه كشت كلزا در همه شهرستان های گیلان از اولویت های كاری جهاد كشاورزی استان است و امید می رود، گیلان با بهره گیری از نعمات الهی در خوداتكایی ایران در زمینه تولید روغن خوراكی سهیم باشد.
وی با اشاره به این كه كشاورزان گیلانی 10 روز برای كشت دانه روغنی كلزا زمان دارند، اضافه كرد: خرید تضمینی كلزا و افزایش مبلغ غرامت پرداختی از جانب بیمه محصولات كشاورزی انگیزه ای مضاعف برای مبادرت به كشت این دانه روغنی خواهد بود.
بذركار با اشاره به این كه در شهرستان رودبار بیشتر از دیگر شهرستان ها تابحال كلزا كشت شده است، خاطرنشان كرد: با كشت دانه روغنی كلزا و با ظهور گل های زیبایش در اردیبهشت ماه، علاوه بر درآمد حاصل از محصول درآمدی جانبی برای زمینه عكس ها و فیلم های یادگاری بوجود می آورد.
وی تصریح كرد: برنامه ریزی شده است امسال در 2000 هكتار از اراضی گیلان كلزا كشت شود.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، در اراضی شالیزار بعد از برداشت برنج می توان ارقام بسیار زودرس كلزا جهت كشت استفاده نمود. فصل رشد كلزا با سایر دانه های روغنی متفاوت می باشد و زمانی كه ظرفیت واحدهای روغن كشی خالیست این گیاه برداشت می گردد.



1397/08/07
14:28:06
5.0 / 5
4347
تگهای خبر: زمین , كشاورزی , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg