شمال برگ ShomalBarg.ir
یكی از ساكنان شهرك دریاكنار بابلسر مدعی شد

قطع درختان بالای 50 سال به جای نیزار در بابلسر بعلاوه تصاویر

قطع درختان بالای 50 سال به جای نیزار در بابلسر بعلاوه تصاویر

به گزارش شمال برگ درختان 40 تا 50 ساله شهرك دریاكنار بابلسر، این روزها آرام و قرار ندارند، چون كه فردی با یك حكم در دست، به جای از بین بردن نیزارها، به دنبال قطع درختان یك منطقه در این شهرك است و تا كنون با مقاومت مردم این شهرك، رو به رو شد.



به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، داستان از آنجا شروع می شود كه فردی با یك حكم، ادعا نمود مالك خانه ای قدیمی در شهرك دریاكنار است كه بر مبنای آن می توانید آنرا تصرف كرده و نیزارهای درون آنرا بریده و منطقه را پاكسازی كنید، اما بعد از چند لحظه، مبادرت به قطع درختان 40 تا 50 ساله درون آن كردند كه با مقاومت ساكنان شهرك، رو به رو شد.

رایینی، یكی از ساكنان شهرك دریاكنار بابلسر، در این خصوص به ایسنا می گوید: طی تماس تلفنی یكی از دوستان سریعا به این نقطه از شهرك رسیدم. نخستین چیزی كه ناراحت كننده بود التماس خانم عضو كمیته فضای سبز شهرك بود كه درختی را در آغوش گرفته و بلند فریاد می زد، قطع نكنید.

این ساكن شهرك در ادامه تصریح كرد: این درختان قدمت 40 تا ۵۰ سال قدمت داشته و از نوع صنوبر، كاج و كاج سوزنی هستند.

راینی با اشاره به اینكه بلافاصله با نیروی انتظامی تماس گرفته و خواهان رجوع شدیم، اضافه كرد: پس از تماس به سمت مردی كه ادعا می كرد ملك شخصی خودش است رفته و علت كارش را جویا شدم.

وی بیان كرد: حكمی به من نشان دادند كه در آن نوشته بود خانه ای قدیمی در داخل شهرك وجود داشته كه می توانید آنرا تصرف و نیزار را بریده و منطقه را پاكسازی كنید.

این ساكن شهرك می گوید: در نامه فوق نشانی یا اسمی از بریدن چندین درخت چند ساله نبود.

راینی با ابراز گلایه از ساخت و ساز های بی رویه این روزها كه جان طبیعت را می گیرد، خاطرنشان كرد: ۲۰ سال تمام این منطقه را آبیاری و نگهداری كردیم تا امروز و اینجا حال دل درختان خوب باشد اما نیست.

وی افزود: تمام تاسیسات این شهرك بزرگ در كنار این درختان جای گرفته مانند چاه تامین كننده آب و این قسمت از حاشیه های شهرك به حساب می آید اما نمیدانم چه طور مالك خصوص پیدا كرده است.

این ساكن شهرك در ادامه با اشاره به اینكه اگر قرار بود مالك جدید در این منطقه بیاید باید ملك به مزایده گذاشته شود، تصریح كرد: چه طور یك شبه مالكی برای زمین پیدا شده و دستور قطع درختان را برای ساخت و ساز گرفته است، نمی دانم.

خبرگزاری ایسنا این مورد را از مسؤلان شهرستان بابلسر و استان مازندران پیگیری می كند.
















1398/05/28
20:58:32
5.0 / 5
4878
تگهای خبر: آبیاری , زمین , مازندران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
شمال برگ shomalbarg