شمالبرگ ShomalBarg.ir
رئیس كل دادگستری گیلان:

میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در گیلان از چهل روز عبور نمی كند

میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در گیلان از چهل روز عبور نمی كند

به گزارش شمال برگ رئیس كل دادگستری گیلان با اشاره به اینكه میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در استان گیلان از 40 روز عبور نمی كند اظهار داشت: میانگین رسیدگی به پرونده های حقوقی در گیلان 90 روز است.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، احمدی سیاوش پور در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفتم تیر و نامگذاری این روز بنام شهید بهشتی بر پیكره این سازمان را افتخاری برای قوه قضائیه عنوان نمود.
وی با اشاره به اینكه از آغاز انقلاب تابحال دشمنان همواره به دنبال آن هستند تا انقلاب را از برخورداری نخبگان و انسان های توانمند خالی كنند، خاطرنشان كرد: ترورهای دشمنان همه در جهت خالی كردن انقلاب از نخبگان و یاران امام (ره) بود.
سیاوش پور، با اشاره به این جمله تاریخی امام (ره) كه شهید بهشتی یك ملت بود، اضافه كرد: با شهادت شهید بهشتی انقلاب مسیر خویش را قدرتمندتر دنبال می كند و تمام توطئه های دشمنان ضد ملت ایران نافرجام مانده است.
وی ملت ایران را ملتی عزتمند در اذهان عمومی بیان و تصریح كرد: ملت ایران با تدبیر رهبری همواره بر مشكلات فائق و توطئه های دشمن را خنثی می كند.
رئیس كل دادگستری گیلان، رسانه ها را امین دستگاه های اجرایی با مردم دانست و اظهار داشت: رسانه ها ارتباط مطلوبی با قوه قضائیه در گیلان دارند.
وی سال 97 را سالی با شرایط متفاوت در قوه قضائیه بیان كرد و اضافه كرد: انتخاب آیت الله رئیسی بعنوان رئیس دستگاه قضایی از اتفاقات خوب بود، كه رسیدگی به امور مردم و امر قضاوت نخستین اولویت كاری ایشان در دستگاه قضاست.
سیاوش پور، نظارت بر حسن اجرای قوانین و پیشگیری را از دیگر مأموریت های قوه قضائیه عنوان و تصریح كرد: دستگاه قضایی با قدرت در مقابل تعرض به سواحل، منابع طبیعی، جاده ها برخورد می كند.
سیاوش پور با اشاره به اینكه سال گذشته، 500 هزار پرونده در چرخه رسیدگی دستگاه قضایی در استان قرار گرفت، اظهار داشت: از این تعداد 280 هزار پرونده بعنوان پرونده جدید ثبت شده است.
وی تعداد شعب حل اختلاف در استان را 222 شعبه عنوان و خاطرنشان كرد: از این تعداد 180 شعبه شهری و 42 شعبه روستایی است.
رئیس كل دادگستری گیلان با اشاره به اینكه میانگین رسیدگی به پرونده های قضایی در استان گیلان از 40 روز عبور نمی كند، اظهار داشت: میانگین رسیدگی به پرونده های حقوقی در گیلان 90 روز است.
وی با اشاره به اینكه 70 درصد پرونده های وارده در همان ماه مورد رسیدگی در دستگاه قضایی استان انجام می شود، اضافه كرد: 30 درصد در وقت دادرسی قرار می گیرند.
سیاوش پور، امنیت استان گیلان را امنیتی مناسب خواند و افزود: سرقت در استان طی سال جاری نسبت به مشابه سال قبل افزایش یافته است. همینطور در كشور هم آمار سرقت افزایش یافته است.
وی از افزایش آمار جرائم در استان اطلاع داد و اظهار داشت: در بخش جرائم خشن در استان نگرانی نداریم، قتل های صورت گرفته در گیلان بیشتر لحظه ای و یا برخی ریشه در اختلافات خانوادگی، اعتیاد و مشكل اخلاقی دارد.
رئیس كل دادگستری گیلان، ایراد ضرب و جرح، سرقت، توهین و تهدید، ایراد آسیب غیرعمدی، تخریب، نگهداری از مواد مخدر، كلاهبرداری، مزاحمت ملكی وخیانت در امانت را از فراوانی جرائم در استان گیلان دانست.



1398/04/03
14:22:01
5.0 / 5
4828
تگهای خبر: گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۱
شمال برگ shomalbarg