شمالبرگ ShomalBarg.ir
معاون علوم پزشكی گیلان:

سرایت كرونا در دورهمی جدی است

سرایت كرونا در دورهمی جدی است

به گزارش شمال برگ از گیلان معاون علوم پزشکی گیلان، سرایت بیماری کرونا در دورهمی ها را جدی دانست و اظهار داشت: خصوصاً با انواع ویروس های جهش یافته مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارند و حتما ما را مبتلا می کنند.


دکتر انوش دهنادی مقدم در جمع خبرنگاران، با ابراز نگرانی از افزایش دورهمی ها در تعطیلات عید فطر، اظهار نمود: سرایت کرونا بوسیله قطرات تنفسی بوده و پس دورهمی ها و مسافرات ها نقش مهمی در انتقال بیماری دارد.
وی با اعلان اینکه مسافرت های اخیر در تمامی استان ها سبب شد شاهد خیز چهارم بیماری باشیم، اضافه کرد: طی یک ماه گذشته و در جریان پیک کرونا عزیزان زیادی را از دست دادیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شرط پیش گیری از کرونا را رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی دانست و اظهار داشت: به جهت اینکه خودمان گرفتار بیماری نشویم و یا عزیزانمان را از دست ندهیم، باید از دورهمی ها و میهمانی ها اجتناب نماییم.
دهنادی مقدم، با اعلان اینکه مسافرت به خودی خود سبب سرایت ویروس نمی شود، اشاره کرد: اگر مسافران در مکانی تجمع کنند و یا در دورهمی و میهمانی حضور داشته باشند، سرایت بیماری جدی است؛ خصوصاً با انواع ویروس های جهش یافته مواجه هستیم که قدرت سرایت بیشتری دارند و حتما ما را مبتلا می کنند.
وی از مردم خواست حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند و به مراکز خرید و سوپرمارکت ها و نانوایی های شلوغ نروند و تصریح کرد: زدن ماسک را فراموش نکنید و هنگام خروج از منزل و در فضاهای شلوغ حتما دو ماسک بزنید تا گرفتار بیماری نشوید.
معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۷۴ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته آگاهی داد و افزود: هم اکنون بیش از ۴۶۰ بیمار کرونائی در سطح بیمارستان های استان بستری هستند.




منبع:

1400/02/24
12:59:20
5.0 / 5
1066
تگهای خبر: خرید , گیلان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg