شمالبرگ ShomalBarg.ir

شكارچی پلنگ رودبار بازداشت شد

شكارچی پلنگ رودبار بازداشت شد

شمال برگ: شكارچی متخلفی كه با كشتن یك پلنگ در رودبار مبادرت به تصویربرداری و انتشار آن در فضای مجازی كرده بود با كمك دستگاه های اطلاعاتی و تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست و نیروی انتظامی شناسایی و بازداشت شد.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، رامین حسین زاده رئیس اداره محیط زیست رودبار با بیان این خبر اظهار داشت: به دنبال اطلاع رسانی به موقع همیاران محیط زیست در خصوص وقوع شكار یك قلاده پلنگ بالغ توسط شكارچیان متخلف و انتشار تصاویر آن، مامورین یگان حفاظت محیط زیست رودبار با پشتیبانی اطلاعاتی پلیس آگاهی ناجا ضمن كسب دستور از دادستان شهرستان رودبار، طی چند مرحله عملیات ویژه اطلاعاتی موفق به دستگیری متخلفین شدند.
وی اضافه كرد: برمبنای بازجویی های به عمل آمده و اعترافات صریح متهم اصلی پرونده، محل وقوع تخلف، جنگل های حدفاصل منطقه گلدیان و آغوزین از توابع بخش مركزی رودبار است.
حسین زاده افزود: یك نفر هم اكنون در بازداشت به سر می برد و دو نفر متخلف دیگر كه در این جرم معاونت داشتند تحت پیگرد قضایی قرار دارند.
وی اشاره كرد: پلنگ بزرگترین گربه سان ایران است كه نسل آن به سبب شكار بی رویه و تخریب زیستگاه آن به شدت در معرض تهدید است. تداخل محل زندگی انسان ها با زیستگاه های طبیعی و قلمرو این حیوان باشكوه و زیبا سبب شده تا هرازگاهی پلنگ به منظور دفاع از قلمرو خود مبادرت به شكار دام و یا حمله به انسان كند. از آنجایی كه پلنگ اغلب شب شكار است به ندرت در دیدرس انسان قرار می گیرد و معمولا به صورت ناگهانی از بالای درخت روی طعمه خود می افتد و مبادرت به خفه كردن آن می كند.
رییس اداره محیط زیست رودبار اظهار داشت: پلنگ ها در زمانی كه زخمی هستند و یا توله به همراه دارند بسیار مهاجم هستند و لازم است تا افراد بومی یا گردشگران در زیستگاه این جانور احتیاط كنند و حتی المقدور از روبه رو شدن با پلنگ یا تحریك آن با برداشتن چوب و سنگ جدا اجتناب كنند.
وی اضافه كرد: چنانچه در جنگل یا كنار رودخانه با پلنگ مواجه شدید كاملا بی حركت و بی توجه به حیوان باشید تا پلنگ از منطقه دور شود این نكات كلیدی در بیشتر مواقع می تواند جان انسان را نجات دهد.
حسین زاده اشاره كرد: پلنگ به زیستگاه انسان وارد نمی گردد بلكه این انسانها هستند كه به قلمرو آن وارد شده و زیستگاه آنرا تخریب می كنند.



1397/11/07
02:09:46
5.0 / 5
5100
تگهای خبر: نور
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۹ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg