شمالبرگ ShomalBarg.ir

اتصال 38 روستای گیلان به شبكه ملی اطلاعات

اتصال 38 روستای گیلان به شبكه ملی اطلاعات

شمال برگ: از گیلان 38 روستای گیلان با اعتباری بیش از چهار میلیارد تومان امروز در مراسمی كه به صورت ویدیو كنفرانس با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، به شبكه ملی اطلاعات پیوست.


فرزاد توکلی در حاشیه مراسم رونمایی از دسترسی ۱۰۳۴ روستای کشور به شبکه ملی اطلاعات که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا، اظهار نمود: با شروع به کار شش سایت دکل ایرانسل در گیلان ۳۸ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه متصل شدند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان اضافه کرد: برای پیوستن این روستاها به شبکه ملی اطلاعات چهار میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.
وی اظهار داشت: با شروع به کار این پروژه بیش از ۳۳۶۱ خانوار روستایی استان از خدمات اینترنت پرسرعت ایرانسل برخوردار می شوند.
توکلی با اشاره به آخرین آمار از مشترکان اینترنت در گیلان، اظهار داشت: در گیلان دو میلیون و ۹۷ هزار و ۴۶۹ مشترک پهن باند سیار داریم. ضریب نفوذ اینترنت همراه در استان ۸۷.۸۱ درصد است که گیلان رتبه ۱۲ ضریب نفوذ تلفن همراه را دارد.
وی با اعلان اینکه ۵۷۵ هزار و ۸۹۲ مشترک پهن باند ثابت در گیلان داریم، اشاره کرد: ضریب نفوذ اینترنت پر سرعت ثابت ۵.۱۲ درصد است و گیلان رتبه هفتم ضریب نفوذ اینترنت ثابت را دارد.
توکلی تصریح کرد: در استان ۲۰۵۹ روستا داشتیم که قبل از این ۱۵۵۵ روستای بالای ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار گرفته اند، امروز هم ۳۸ روستا در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات انجام شد به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، در مجموع ۱۰۳۴ روستای کشور با سرمایه گذاری ۳۰۴ میلیارد و۱۵۰ میلیون تومان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند که استان های کردستان، سیستان بلوچستان، خراسان رضوی در بالای جدول دسترسی به شبکه ارتباطی را در بین استان های کشور به خود اختصاص داده اند.




منبع:

1399/03/24
14:34:29
5.0 / 5
3093
تگهای خبر: خدمات , فناوری , گیلان , هزینه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg