شمالبرگ ShomalBarg.ir

اجرایی شدن طرح ملی استفاده خودنویس در سیستم آموزش ایران

اجرایی شدن طرح ملی استفاده خودنویس در سیستم آموزش ایران

مازندران طرح ملی استفاده خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در سیستم آموزش ایران اجرایی شد.



طرح ملی استفاده خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در سیستم آموزش ایران با حضور حسینی، مدیرکل دفتر پیش دبستانی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش (به صورت ویدئوکنفرانس )، منصورکیایی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، مهدوی رئیس دفتر پیش دبستانی و معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش مازندران، نصری مدیرآموزش و پرورش شهرستان محمودآباد، بخشدار مرکزی شهرستان محمودآباد، براری معاون آموزشی، روحی معاون پشتیبانی ودیگر کارشناسان، به همراه دهیار وشورای روستای خشت سردر مدرسه شهید چمران روستای خشت سرمحمودآباد اجرایی شد.
حامد نیک پی ایده پرداز و مجری طرح با اشاره به اینکه لوازم نوشتاری مورد استفاده دانش آموزان یکی از موارد توجه در حوزه آموزش و پرورش است، اظهار نمود: این طرح ثابت کرد که دانش آموزان از کلاس سوم ابتدایی باید از خودنویس برای نوشتار استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه علل گوناگونی برای اجرای طرح وجود دارد، خاطرنشان کرد: جوهرخودنویس با فشارکمتر نسبت به مداد و چسبندگی بیشترنسبت به خودکاربه کاغذ می چسبد که سبب می شود دانش آموزان هنگام نوشتن خستگی کمتری را احساس کنند و ترغیب می شوند تا زمان بیشتری را به نوشتن اختصاص دهند.
پژوهشگر و دبیر آموزش و پرورش محمودآباد تصریح کرد: با عنایت به ساختار نوک خودنویس و نوع جوهر دهی، نوشتن با خودنویس برای دانش آموزان لذت بخش است، بنابرین به علت لذت نوشتن با خودنویس دانش آموزان به نوشتار و آموزش علاقمندتر می شوند.
نیک پی افزود: همگانی شدن استفاده از خودنویس در میان افراد جامعه، با عنایت به لذت نوشتن با خودنویس، سبب می شود افراد جامعه زمان و مطالب بیشتری را برای نوشتن اختصاص دهند که برای این منظور، افراد کتاب و یا مطالب بیشتری را مطالعه می کنند، تا حیطه دانستنی های خویش را برای نوشتن مطالب بیشتر وسعت ببخشند و استمرار در این راه سبب ایجاد فرهنگ کتابخوانی در جامعه شده که از ارکان پیشرفت فرهنگی یک جامعه به حساب می آید.
این پژوهشگر در ادامه علل برتری استفاده ازخودنویس اضافه کرد: با عنایت به ساختار نوک خودنویس و جریان جوهر، دانش آموزان هنگام نوشتن با خودنویس بایددقت بیشتری را اعمال کنند که سبب بهبود مهارتهای حرکتی و شکل گیری نظم در ساختار فکری دانش آموزان می شود.
وی ضمن اشاره به تاکید کارشناسان از پیوند دست خط با شخصیت افراد اظهار داشت: با عنایت به استفاده از خودنویس برای امضای و یا نوشتار مدیریتی، جایگاه و پرستیژ مدیریتی در ذهن دانش آموزان ایرانی القا می شود.
نیک پی به نقل از استاد واشقانی و سپهری از اساتید به نام خوشنویسی ایران که برای بهتر و زیبا نوشتن، خودنویس خودنمایی می کند، یادآورشد: ازاین رو استفاده از خودنویس سبب گسترش زیبانویسی در میان افراد جامعه و حفظ میراث کهن خوشنویسی می شود.
این پژوهشگر ابراز امیدواری کرد که این طرح تا سال ۱۴۰۷ مورد استفاده تمامی دانش آموزان سراسر کشور قرار خواهد گرفت.
گفتنی است حسینی، مدیر کل دفتر پیش دبستانی و معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در این افتتاحیه اظهار داشت: طرح استفاده خودنویس از کلاس سوم ابتدایی در پروژه مدرسه خوانا معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش مورد استفاده قرارمی گیرد و از سال بعد در حدود پنج درصد از مدارس کشور اجرایی می شود.





منبع:

1399/11/05
22:13:48
0.0 / 5
1125
تگهای خبر: مازندران , محمودآباد
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg