شمالبرگ ShomalBarg.ir

۳۱۳۴ ابتلای جدید كرونا در كشور

۳۱۳۴ ابتلای جدید كرونا در كشور

به گزارش شمال برگ سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 3134 بیمار جدید مبتلا به كووید-19 در كشور آگاهی داد و اظهار داشت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 70 بیمار كووید-19 جان خودرا از دست دادند. بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به8012 نفر رسید.



به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز( ۱۴ خرداد ۱۳۹۹) و برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد که از بین مبتلایان جدید، ۴۹۳ مورد بستری و ۲۶۴۱ مورد از افراد معادل ۸۴ درصد از موارد جدید، در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

وی با اعلان اینکه مجموع بیماران کووید-۱۹ در کشور به ۱۶۰ هزار و ۶۹۶ نفر رسید، اضافه کرد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۰ بیمار کووید-۱۹ جان خودرا از دست دادند. بر این اساس مجموع جان باختگان این بیماری به ۸۰۱۲ نفر رسید.

جهانپور افزود: خوشبختانه تا کنون ۱۲۵ هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت ۲۵۵۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور همین طور اظهار داشت: تا کنون ۹۹۷ هزار و ۹ آزمایش تشخیص کووید-۱۹ در کشور انجام شده است.

وی با اعلان اینکه وضعیت خوزستان همچنان قرمز است، اظهار نمود: استان های هرمزگان، آذربایجان های شرقی و غربی، کردستان، کرمانشاه، بوشهر، سیستان و بلوچستان، قزوین و خراسان رضوی در وضعیت آگهی قرار دارند.

جهانپور اشاره کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی و هوشمند با جدیت بیشتر و استفاده از ماسک، لزوم اجتناب ناپذیر این روزها و روزهای آینده است.





منبع:

1399/03/16
13:11:06
5.0 / 5
2517
تگهای خبر: وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg