شمالبرگ ShomalBarg.ir
طی ۲۴ ساعت گذشته صورت گرفت

۱۴۸۱ ابتلای جدید كرونا در كشور

۱۴۸۱ ابتلای جدید كرونا در كشور

به گزارش شمال برگ سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی 1481 مورد جدید كووید19 در كشور آگاهی داد و اظهار داشت: در طول 24 ساعت گذشته در 14 استان، موارد فوتی ناشی از این بیماری نداشته ایم و در 5 استان نیز فقط یك مورد فوتی ثبت شده است.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ و برمبنای معیارهای قطعی تشخیصی ۱۴۸۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۱۰۷۶۷ نفر رسید.
جهانپور همین طور اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خودرا از دست دادند. بدین سان مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۷۳۳ نفر رسید.
وی اظهار داشت: خوشبختانه تا کنون ۸۸۳۵۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. ایران در لیست پنج کشور اول دارای بالاترین بهبودیافتگان ناشی از این بیماری است.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: ۲۷۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
به گفته وی، تا کنون ۶۱۵ هزار و ۴۷۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی همین طور اصرار کرد که وضعیت استان خوزستان کماکان نگران کننده است.
جهانپور همین طور اظهار داشت: در طول ۲۴ ساعت گذشته در ۱۴ استان، موارد فوتی نداشته ایم و در ۵ استان نیز فقط یک مورد فوتی ثبت شده است.
وی با اعلان اینکه بیش از ۷۵ درصد موارد شناسایی شده جزو موارد سرپایی و موارد غیر بیمارستانی هستند، اضافه کرد: از بین موارد بستری تهران و خوزستان صدرنشین هستند و خوزستان کماکان در وضعیت قرمز بیماری است. تمهیدات لازم به خصوص در مناطق بیشتر درگیر خوزستان صورت گرفته است و انتظار داریم در ایام آتی با کاهش تدریجی موارد در این استان مواجه شویم.
جهانپور با اعلان اینکه موضوع فاصله گذاری هوشمند و فیزیکی همچنان در دستور کار ما در همه نقاط کشور است، اظهار داشت: با توجه اینکه سراسر دنیا وارد فاز بازگشایی تدریجی شده اند، قاعدتا بازهم نکات حفاظت فردی و رعایت موازین بهداشتی فردی و عمومی بسیار اهمیت دارد.




منبع:

1399/02/23
23:25:54
5.0 / 5
2734
تگهای خبر: حفاظ , وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۸ بعلاوه ۳
شمال برگ shomalbarg