شمال برگ ShomalBarg.ir

1529 مبتلا شدن و 48 فوتی جدید كرونا در كشور

1529 مبتلا شدن و 48 فوتی جدید كرونا در كشور

به گزارش شمال برگ سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۵۲۹ مورد جدید مبتلا شدن به كرونا در كشور طی ۲۴ ساعت گذشته اطلاع داد و اظهار داشت: از میان ۱۰۶۲۲۰ مورد ابتلای قطعی این بیماری در كشور، خوشبختانه تا كنون ۸۵۰۶۴ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند.


به گزارش شمال برگ به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور در تشریح آخرین وضعیت بروز و مرگ و میر ناشی از کروناویروس جدید در کشور اظهار داشت: از روز گذشته تا امروز ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر مبنای معیارهای قطعی تشخیصی ۱۵۲۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.
وی اضافه کرد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۶۲۲۰ نفر رسید.
جهانپور همینطور اظهار داشت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۸ بیمار کووید۱۹ جان خویش را از دست دادند. بدین سان مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۵۸۹ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت اضافه کرد: خوشبختانه تا کنون ۸۵۰۶۴ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.
وی اضافه کرد: ۲۶۹۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
سخنگوی وزارت بهداشت اظهار داشت: تا کنون ۵۷۳ هزار و ۲۲۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
وی اظهار داشت: بر خلاف هفته های گذشته، حالا شاهد روند صعودی تعداد "مبتلایان سرپایی" شناسایی شده و کاهش "بستری" ناشی از این بیماری در کشور (البته به جز استان خوزستان)، هستیم. به صورتی که حداکثر، ۲۵ درصد موارد شناسایی شده، از موارد ارجاعی به بیمارستان ها و بستری بیمارستانی است و مابقی موارد سرپایی و مواردی هستند که با گسترش بیماریابی و بیماریابی زودهنگام، شناسایی شده اند.
سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه موارد بستری ناشی از کووید۱۹ عموما متوجه استان خوزستان است، اظهار داشت: امیدواریم با مراعات بهداشت فردی و اجتماعی روند کاهشی در این استان را هم در ایام آینده شاهد باشیم.



1399/02/20
21:17:12
5.0 / 5
2774
تگهای خبر: وزارت بهداشت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۱ بعلاوه ۲
شمال برگ shomalbarg