شمالبرگ ShomalBarg.ir

۱۲۴۰ مسكن ملی در گیلان راه اندازی می شود

۱۲۴۰ مسكن ملی در گیلان راه اندازی می شود

به گزارش شمال برگ ایسنا/گیلان مدیركل راه و شهرسازی گیلان اظهار داشت: در طرح مسكن ملی كه به منظور راه اندازی 400 هزار واحد مسكونی در سراسر كشور شروع شده است، سهمیه استان گیلان در مرحله اول ثبت نام 1240 واحد است.


ماكان پدرام در جلسه راه و شهرسازی استان اظهار داشت: از ساعت ۱۰ بامداد روز شنبه مورخ ۲۳ آذرماه سال جاری ثبت نام طرح اقدام ملی مسكن در گیلان شروع می شود.
وی ادامه داد: هم استانی های واجد شرایط می توانند تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه ۲۵آذرماه سال جاری در این طرح ثبت نام كنند.
پدرام افزود: طرح اقدام ملی مسكن طرحی است كه به منظور راه اندازی ۴۰۰ هزار واحد مسكونی در سراسر كشور شروع شده است كه سهمیه استان گیلان در مرحله اول ثبت نام ۱۲۴۰ واحد است. از این مجموع ۵۰۰واحد در رشت، ۲۵۰ واحد در بندر انزلی و۴۹۰ واحد نیز در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را شامل می شود.
مدیركل راه و شهرسازی گیلان، مبلغ تسهیلات این طرح را بالغ بر۷۰۰ میلیون ریال عنوان نمود و اضافه كرد: این مبلغ با سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله در نظر گرفته شده است.
پدرام اشاره كرد: شرایط داشتن تأهل یا سرپرستی خانوار، نداشتن مالكیت از ۸۴ به بعد و عدم استفاده از خدمات دولتی و یارانه ای مسكن و زمین مسكونی از مهمترین شرایطی است كه متقاضیان دریافت واحد مسكونی در طرح ملی مسكن باید حائز آن باشند.
مدیركل راه و شهرسازی گیلان داشتن حداقل پنج سال سابقه سكونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا را از دیگر الزامات برشمرد و اضافه كرد: سابقه سكونت در شهر جدید مورد تقاضا یا در شهر ما در حداقل پنج سال خواهد بود.
وی اشاره كرد: نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانكی نظیر چك برگشتی، تسهیلات معوقه و غیره، توانایی تأمین هزینه ساخت مسكن مازاد بر تسهیلات بانكی، امكان سپرده گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانكی همچون دیگر شروط اعلام شده است.
وی اشاره كرد: زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح نام نویسی كنند.
متقاضیان به سایتhttps: //tem.mrud.ir بازگشت ودرخواست خودرا ثبت كنند.




منبع:

1398/09/22
14:08:27
5.0 / 5
4644
تگهای خبر: بندر انزلی , خدمات , رشت , زمین
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
شمال برگ shomalbarg